شهرری | دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)

داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری به همراه معاونین با سید علی قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی مدیر و معاونین اداره بهزیستی این شهرستان با حجت الاسلام قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار داوود خادم ضمن تقدیر و تشکر از فراهم کردن این دیدار به ارائه گزارش از خدمات صورت گرفته  این اداره در سال گذشته و برنامه‌های پیش بینی شده درسال ۱۴۰۳  پرداخت.

خادم اظهار داشت: بی شک عمده ترین نهاد دولتی برای ساماندهی به اقشار آسیب پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است که افراد از آغاز تولد و حتی پیش از تولد تا زمان سالمندی نیازمند حمایت های بهزیستی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد بهزیستی شهرستان ری گفت:در حال حاضر در شهرستان ری ۱۵ هزار توانخواه و جامعه هدف بهزیستی از قبیل معلولین ذهنی، جسمی،شنوایی، بینایی وجود دارد و ما با افتخار در خدمت این عزیزان هستیم و به ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از این عزیزان مستمری از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۴۰ نفر از عزیزان توانخواه دارای تحصیلات دانشگاهی می باشد که تمام  شهریه این بزرگواران توسط سازمان بهزیستی پرداخت شده است و حدود ۷۰۰ نفر افراد ضایعه نخاعی وجود دارند که ماهیانه حق پرستاری به خانواده های آنان پرداخت می‌شود و خانواده هایی که که شرایط نگهداری معلولین را ندارند توسط سازمان بهزیستی در مراکز نگهداری شبانه روزی نگهداری می‌شوند که نزدیک به ۲ هزار نفر از این افراد در قالب بیمار سالمند،معلول جسمی حرکتی، ذهنی و معتادین در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و مبالغی بعنوان یارانه به مراکز نگهداری پرداخت میشود.

داود خادم در حوزه اشتغال نیز گفت :۶۷۵ نفر از جامعه هدف بهزیستی در حوزه‌های مختلف تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند و ۱۲۱ نفر نیز از پرداخت حق بیمه خویش فرمایی یا کار فرمایی برخوردار شده‌اند.
خادم  با بیان اینکه علاوه بر این فعالیتها، بهزیستی ده ها  فعالیت مختلف دیگر به  جامعه هدف ارائه می کند، گفت: مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخش های دولتی و غیر دولتی و دیگر  سازمان ها هستند، لذا بهزیستی با توجه به فعالیتهای مختلف و متنوعی که انجام می دهد برای خدمت بهتر به جامعه هدف و مردم، نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاهها، ادارات، نهادها و خیرین عزیز است.

خادم  پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی را یکی دیگر از اقدامات حوزه اشتغال عنوان کرد و افزود: کارفرمایان می توانند با استخدام مددجویان تحت پوشش بهزیستی از خدمات بیمه ای و تسهیلات سازمان بهزیستی بهره مند شوند. بیش از یکصد و پنجاه وظیفه به بهزیستی محول شده است و همین امر گستردگی حوزه فعالیت این سازمان را نشان می دهد. از یک طرف مسئولیت تامین رفاه جمع کثیری از معلولان و طرف دیگر ساماندهی به وضعیت  کودکان کار و خیابان، معتادان متجاهر، زنان سرپرست خانوار و سایر افراد محروم جامعه، همه در حیطه مسئولیت بهزیستی خلاصه می شود.

درادامه سید علی قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) نقش ارزشمند سازمان بهزیستی در حوزه خدمات اجتماعی و رفاه اجتماعی ایران اسلامی را حائز جایگاه ویژه دانست و بیان کرد: بی شک برای کارکنان بهزیستی مایه مباهات است که در خدمت جامعه هدف خود بوده و اگر انسان با آگاهی در مسیری گام بردارد که دستگیری از بندگان، موجبات رضایت و خشنودی باری تعالی را فراهم کند با  انگیزه، اطمینان خاطر  و آرامش بیشتری در محیط کار، تلاش و انجام وظیفه خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: خدمت در بهزیستی بسیار مقدس است و همه بخش ها و خدمات بهزیستی مورد عنایت پروردگار و اسلام است و قطعا برای پرسنل خدوم بهزیستی پاداش فراوانی خواهد داشت.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم درپایان با بیان اینکه حجم عظیم حوزه عملکردی بهزیستی نیاز به هم افزایی همه ارگان‌ها و خیرین دارد گفت: ما طبق سنوات گذشته همچنان آماده همکاری با بهزیستی در هر زمینه ممکن هستیم.

کد خبر 113336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد